Blog

paź
11

...Przed współczesnym marketingiem stoi wiele wyzwań. Tak, jak zmienia się świat, zmienia się również życie marketingu i marketingowców. Rola marketingu na przełomie ostatnich kilkudziesięciu lat mocno się zmieniała przechodząc od mniej znaczącej roli w firmie po kluczową, aż do dziś, gdzie w wielu firmach rola działów marketingu sprowadzana jest do komunikacji i reklamy, kontaktów z agencją reklamową, domem mediowym i mediami, a w niektórych firmach do generowania leadów. Jeśli jednak przyjrzymy się marketingowi, jako dziedzinie, bez której w zasadzie żadna firma nie miałaby szansy zaistnieć, to jego rola powinna być zdecydowanie większa. Odpowiedzialność za to jak jest dzisiaj, ponoszą sami marketingowcy, którzy odizolowali się od pozostałych funkcji w organizacji. Tymczasem współczesny, dynamicznie zmieniający się rynek, agresywna konkurencja oraz coraz bardziej wymagający klienci narzucają tym działom marketingu, których marki na rynku chcą się liczyć, zupełnie inny sposób działania...


Czytaj więcej

wrz
12

...Marka, która chce dziś przyciągnąć do siebie konsumenta i go zatrzymać, powinna budować relacje z klientem w sposób holistyczny. Kluczowa jest koncentracja na całej podróży klienta z marką (tzw. customer journey) oraz dbanie o to, by wszystkie punkty styku oferowały i zostawiały pozytywne doświadczenia. W czasach, kiedy produkty i usługi są bardzo do siebie podobne -mało tego – można je nabyć po podobnej do siebie cenie, to co ma odróżniać marki od siebie to oferowane doświadczenia. Im bardziej pozytywne i unikalne – tym atrakcyjniejsze dla klienta. Mówi o tym raport opublikowany przez Market Forum Resaerch w 2015 roku, który stanowi wynik badań menadżerów wysokiego szczebla największych korporacji na świecie. Wynika z niego, że to umiejętność zarządzania doświadczeniami klientów (Customer Experience Management), będzie stanowić o przewadze konkurencyjnej marki...


Czytaj więcej

maj
31

To pytanie, które dość często gości na ustach osób zajmujących się sprzedażą. Większość firm, które z powodzeniem funkcjonuje dziś na rynku nie miałaby szans na przetrwanie, gdyby nie uwierzyła, że właśnie tak jest.


Czytaj więcej

lut
18

CZY WIESZ, ŻE…, czyli dlaczego opłaca się dobrze obsłużyć klienta.


Czytaj więcej

gru
31

Obsługa stałego klienta jest pięć razy tańsza niż zdobycie nowego, a utrzymanie go ma istotny wpływ na zwiększenie przychodu firmy, nawet o 80%. Odejście stałego klienta jest bardzo mocno odczuwalne. Jak sprawić, aby klient nie odszedł do konkurencji i pozostał lojalnym użytkownikiem ?


Czytaj więcej

paź
22

Wszyscy obsługujemy klientów. Wszyscy jesteśmy klientami. W firmie usługowej, takiej jak nasza, wszyscy obsługują klientów, nawet jeśli wydaje nam się, że tak nie jest. Jest. Nie musimy mieć bezpośredniego kontaktu z klientem, aby być zobowiązanym do pamiętania po co i dla kogo robimy to, co właśnie robimy. Wydaje się proste, ale jest sztuką...


Czytaj więcej

paź
22

Customer Experience Management, kojarzony do niedawna wyłącznie z obszarem b2c, wkroczyło mocno na rynek b2b. Do niedawna uważano, że decyzje klientów na rynku b2b, kierowane są wyłącznie względami ekonomicznymi. Dziś jednak już wszyscy zdają sobie sprawę, że to co się liczy to relacje i doświadczenia klientów. Właśnie na polu Customer Experience będzie toczyć się walka o serca i portfele klientów...


Czytaj więcej

lip
29

Co to są persony i jak je tworzyć? Persony pomagają lepiej zrozumieć klienta (lub przyszłego klienta), ułatwiają dotarcie do niego i pomagają zrozumieć specyficzne potrzeby, obawy i zachowania różnych grup klientów. Persona to fikcyjny reprezentant twojego konsumenta. Na najbardziej podstawowym poziomie persony pozwalają spersonalizować i skierować marketing do odpowiednich odbiorców. Persony tworzy się korzystając z ...


Czytaj więcej

poprzednia 123456następna